Wednesday, March 23, 2011

tenang .

ya allah , semalam adalah hari yg sgt sedih untuk aku hadapi . . terlampau byk masalah sekrg . . tapi , aku akan cuba tenang . . walau aku tahu , hati aku sgt ta tenang sekrg nie . . kpd-Mu shj aku dpt memohon dan mengadu . . tidak henti2 doa dalam hati nie semoga dipermudahkan segala urusan . . aku yakin , Engkau tidak memberi dugaan lebih dari kemampuan hamba-Mu . . aku cuba tenang sekrg ya Allah . . hanya Engkau yg tahu setiap dan segala masalah aku . . 

BERITA TAK MENARIK ! : smlm jumpa dgn alang sekejap kat giant . berborak sekjap ,alang buka cite . katanya Opah da mula ta ingt . . Nyanyuk . . huh . . na menangis rasanya dgr sume tue . . dr kecik smpai besar , dye ta pernh jauh dr lanie . . dr dye sihat smpai dye da mula sakit2 , keluarga lanie, makcik lanie , sentiasa ada dgn dye . . lanie n adik beradik besar depan mata dye . . rumah kitaorg dgn dye pn ta jauh . . ta sgp lanie dgr if satu hari nti dye tanya sape lanie . . bila lanie da tahu dye mcm tue, lanie ta sgp na habiskan masa lanie dgn dye . . ta sgp na ade ape2 memori dgn dye . . risau bila dye da ta de nty ,lanie ta dpt lupakan dye . . dr kecik smpai besr dye jaga lanie , lanie kecik2 ta rpat lgsung dgn mak , ta na tdow pn kat uma mak . . sntiasa nak dgn Opah . bila tahu Opah da mula lupa2 macam tue , lanie sgt2 sedih . . tapi lanie tahu , org da tua mmg mcmtue . . . semoga kami sekeluarga sabar untuk menjaga dia . . 


hmm selain dr nie, byk lg masalahnya . . tp lanie lebih selesa untuk simpan sendiri dalam hati . . semoga lanie tenang untuk hadapi apa je dugaan yg dtg . . mungkin dr air muka , lanie happy . . tp hati tuhan je tahu . .
 " coverkan setiap masalah , asalkan org lain happy . . "

No comments:

Post a Comment