Tuesday, June 7, 2011

sebak menyelubungi aku :'(

satiap hari sebak dan sedih mengenangkan insan yg tersayang pergi ta kembali . .
bila tgk Kiki , terasa sayu je hati aku . . 
teringat pula pada Opah . . 
Kiki juga macam aku , membesar dengan Opah . . 
alhamdulillah , Opah sempat tgk Kiki sekolah . .
masa Kiki ada penyampaian hadiah masa tadika , Opah duduk dekat khemah tgk Kiki . .
dari jauh aku tgk Opah . . 
Opah jaga Kiki dari kecil sampai besar , sampai kiki darjah satu . . 
masa Kiki tadika , kalau Opah larat jalan , Opah g ambik Kiki tadika . . ta jauh , blakang rumah je . . 
bila Kiki da masuk darjah satu , satiap hari Kiki n opah datang rumah aku . . 
sbb sekolah kebangsaan dekat ngn uma aku .. 
pagi2 datg ngn ucu , ucu balik keja ucu ambik . . 
satiap hari tue jgk lah Opah selalu gado ngn Kiki , maklum je la,Kiki sgt nakal . .
n slalunya opah suapkan makan , opah yg jaga pakaian dye , makan minum dye.. 
sbb dye rapat dgn opah . . 
skrg Opah da ta ada . . 
aku tgk je gerak geri Kiki . . semuanya dia buat sendiri .. 
seolah-2 dia da pandai berdikari . . 
ada jugak aku tanya 'rindu opah tak?'
dia just jwb 'aaa'  . .
kesian dye . . 
teringat hari pertama opah meninggal . . 
jenazah Opah dibawa ke surau untuk di sembahyangkan .. 
dibaringkan opah di tgh2 ruang surau tue . . ta tahu knp tiba2 kiki menangis kuat , sdgkan sblm smpai dalam surau tue, dia main n ketawa2 dgn Nyek . . 
aku faham , walaupun dia baru darjah satu , ta mustahil dia belum boleh berfikir . . 
sekarang Kiki da pandai jaga diri . . 
makan sendiri , mandi sendiri . . suma da pandai buat sendiri . .
da dua bulan berlalu . . 
Opah akan terus aman kat sana .. 
sbb kami semua cuba buat yg terbaik untuk Opah . . 
setiap kali ada masa lapang , kami semua akan g ziarah Opah . ,
sygkan Opah sgt2 !!!!

No comments:

Post a Comment